“භේදයට පිළියම ඉස්ලාමීය සංකල්පයයි”

“භේදයට පිළියම ඉස්ලාමීය සංකල්පයයි”
Image
භේදය වනාහි විවිධාකාරය. පුළුල් පරාසයන් සහිතය. එහෙත් භේදයෙහි විවිධත්වය තුළද ප්‍රමුඛස්ථානය හිමිකර ගන්නා ඇතැම් කොටස් වේ. වර්ණ භේදය, ජාති භේදය, උපන් දේශය අනුව භේදය, භාෂා භේදය, වර්ණ භේදය මේ ආදී කොටස් වේ. වර්තමානයේ මිනිසා විසින් මිනිසාත් මුළු මහත් ලෝකයත් විනාශ කරන්නේ මෙවන් භේදයන්ය.

විටෙක මිනිසාට දේවත්වය හෝ බ්‍රාහ්මණත්වය ආරුඪ කරදීම හේතුවෙන් ඔවුහු අයිතිවාසිකම් උපරිමයෙන් භුක්ති විදිති. තවත් තැනක මිනිසා ස්පර්ශ කිරීමට පවා නුසුදූසු තිරිසන් සත්වයකුගේ මට්ටමට පත්කොට වහල් මෙහයේ යොදවති.

විටෙක මිනිසා දෙවියකු වීමටත් තවත් විටෙක මිනිසා වහලකු වීමටත් හේතුව ඉහත සඳහන් කළ භේදයන්ගෙන් එකකි. අතීතයේ වරෙක ඔහු අප්‍රිකාවේ ඉපදීමත් කළු වර්ණ සමක් හිමිව තිබීම හේතුවෙන් වහලකු වීමටත්, තවත් විටෙක ඔහු අමෙරිකාවේ හෝ සම සුදූ පැහැ ඇත්තවුන්ගේ රටක ඉපදීම නිසාවෙන් රිසි සේ අයිතිවාසිකම් භුක්ති විඳින්නෙකු වීමටත් හැකියාව ලද්දේ එහෙයිනි.

මෙසේ භේදයේ අංකුර යුද්ධයේ බීජ වපුරන්නටද හේතු සාධක විය. මිනිසා විසින් මිනිසා සමූල ඝාතනය කිරීමට ඉහත සඳහන් මෙබඳූ වෙනස්වීම් මුල් විය. භේදයෙහි අවසන් තෘප්තිමත් ඵලය මිනිසා මෙලෙසින් මරණයට යටත් කිරීම වී අවසන්ය.

ලොවට පිලිලයක්ව දළුලන අහිතකර වූ භේදයට පිළියම් සෙවීමට කරන්නාවූ ගවේෂණයේදී ගවේෂකයන් හට සදාකාලිකවූත්, අරුත්බරවූත්, භෞතිකව ප්‍රත්‍යක්ෂ යැයි සාධනය කළ හැකි වූත් , ඉතා යෝග්‍ය වූත්, සැනසිලිදායකවූත් භාවිතයට සුදූසු වූත් එක් මගක් ඇත.

ඒ අන් කිසිවක් නොව, ලොව මවා පාලනය කරන්නාවූ එකම සර්ව බලධාරියාණන් අවසන් නබි (සල්) තුමාණන් ඔස්සේ ලොවට දායාද කළ සදාකාලිකවූ ජීවන පැවැත්මයි. එනම් “ඉස්ලාමයයි.”

නබි (සල්) තුමා භේදය නම් වූ රෝගයට ඉතා ඵල සහිතව නිසි අයුරින් මානුෂීයව ප්‍රතිකාර කළේය. ඉස්ලාමය වර්ණ, ජාති, ආගම්, වාර්ගීය පක්ෂපාතීත්වය ආදිය හේතුවෙන් පැන නැගි ගැටළු ඉතා සාර්ථකව සමථයකට පත් කළේය. එය ඉස්ලාමීය විරුද්ධවාදීන් පවා අද වන විට පිළිගනි.

වරෙක අප්‍රිකාවේ උපන් අමෙරිකානුවන්ගේ සුපතල නායකයෙකු වූණී සුදූ ජාතිකයින්ට විරුද්ධව අන්තවාදී කළු ජාතික පෙරමුණ මෙහෙය වූ මැල්කම් එක්ස් ඉස්ලාමයට පිවිස ඊමාන්ධාරියකු වූ පසු හජ් වන්දනයට එක්විය.

ඔහුගේ දිවිය, සිතුවිලි ආදිය වෙනස්කළ එක් කරුණක් සිදූවිය. එය නම් පවිත්‍ර මක්කාවේදී ලොව සිව් දිගින් පැමිණ එකම ආකාරයේ ඇදූමකින් සැරසී (ඉහ්රාම්) එකම අයුරින් ලබ්බෙයික්… පවසමින්, එකම අරමුණකින් එකම දෙවියකුගේ ඉදිරියේ එක්රැස්ව, එකමුතුව සිටින මිනිසුන් ඔහු දූටුවේය. එහෙත් ඔවුන් විවිධ දේශයන්හි විවිධ භාෂා හසුරුවන, විවිධ වර්ණයෙන් යුත් ජනයා විය.

තම රටතුළ මෙතෙක් ගන්නා ලද තීරණයන්හි නොහොඳ හරි හැටි එහිදී ඔහු වටහාගත්තේය. වර්ණ, ජාති, ආගම්, කුල, භේදයන් මර්දනයට විසදූම මෙය බව ඔහු පසක් කරගත්තේය.

“හජ්” යනු ඉස්ලාමීය ධර්මය තුළ එක් කොටසකි’ පුද්ගලයෙකු විසින් සමස්ථ ඉස්ලාම් ධර්මය තුළට නුවණින් යුතුව එබිකම් කරන්නේ නම් ඔහුට මේ හා සබැ¢ බොහෝ කරුණු ඉන් උකහා ගත හැක’ ඉස්ලාම් යනු රටකින් රටකට වර්ණයකින් වර්ණයකට ජාතියකටණී ගෝත්‍රයකට හෝ භ+ගෝලීය විෂමතා අනුව තෝරා බෙදා වෙන්කර මිනිසාට අමතන්නාවු දහමක් නොවේ’

ඉස්ලාමීය සමාජය තුළ ඉස්ලාම් සහෝදරත්වයට එක්වන්නාවූ අයව¿න් ඇමරිකානුවාදණී අපි්‍රකානුවාද යන්න විමසන්නේ නැත’ කොමියුනිට්ස් වාÈයෙක්ද නොවේද යන්න අසන්නේ නැත’ එමෙන්ම ඉස්ලාම් සමාජය තුළ ඉස්ලාම් නොවන පුද්ගලයාට සළකණු ලබන අයුරුද හාත්පසින් වෙනස්ය’ මෙසේ විමසිල්ලෙන් බලන කළ ඉස්ලාමය ලොවෙහි ව්‍යාප්ත සිය¿ ජන සමාජ සඳහා සර්ව සාධාරණ දහමක් බව වටහාගත හැක’

ඉස්ලාමය තුළ මෙසේණී භේදය මැඩලීමට ප්‍රබල සාධකයක් වේ’ එනම්ණී ඉස්ලාමීය දේව සංකල්පයයි’ ඉස්ලාමීය දේව සංකල්පය දෙවියකු පවතී යන්න පමණක්ම නොව ඉන් ඔබ්බට ගියාවූ පු¿ල් අර්ථයක් සහිතය’ එය ’මැවුම්කරුවානන් ආඥාදායකයාත්ණී ස්වාමියාත් එකම දෙවියන් වූ අල්ලාහ්~~ බවය’

එහෙයින් ඉස්ලාම් සමාජය තුළ ලොවෙහි කිසිවක් ජනනය කිරීමටත්, ආඥාවන් පතුරුවා හැරීමටත් මිනිසාට හෝ අන් කිසිවකට ස්වාමි වීමටත් අන් කිසිදූ බලයකට නොහැකි බව වටහාගෙන ඇත. එකී සියළු බලය සතු අල්ලාහ්ටය.

එමනිසා ජීවිතය සැකසීමේ හෝ එසේ නොකිරීමේ බලයත්, ජීවිතය හා මරණය සම්බන්ධ බලයත් අල්ලාහ්ට පමණක් සතු බව සැබෑ ඉස්ලාමීය බැතිමතුන් විශ්වාස කරයි.

මෙම සංකල්පයට අනුව පෘථිවිය ඇතුළුව සමස්ථ විශ්වයම ක්‍රියාත්මක වන්නේ අල්ලාහ්ගේ අණට සදාකාලිකවම යටහත්වය. එමනිසා මිනිසා අප දෙවියන් විසින් දායාද කළ ජීවිත සැලැස්මෙන් බැහැරව හෝ ප්‍රතිවිරුද්ධව ක්‍රියාකාරී වුවහොත් ඔහු සමස්ථ විශ්ව ක්‍රියාකාරිත්වයටම පටහැනිව ක්‍රියා කරයි. එසේ වීමෙන් සිදූවන්නේ ඝට්ඨනයයි.

තවදූරටත් මෙය විග්‍රහ කළවිට ඉස්ලාමීය චින්තනය මිනිසා අල්ලාහ් විසින් මවනු ලැබීම හා අල්ලාහ් මිනිසාගේ ස්වාමියා වීමයි. එසේ හෙයින් මැවුම් කරුවාට එරෙහි වීමට හෝ ඔහු ඉක්මවා යාමට කිසිදූ නිර්මාණයකට අවස්ථාවක් හිමිවන්නේ නැත. එය යථාර්තවාදී නොවේ. එහිදී අවසන් ඵලය දූක්ඛ සමුදායකි. මන්දයත් යථාර්ථය සදාකාලිකය. අඛණ්ඩය.

අදවනවිට සිදූව ඇත්තේ යථාර්ථය අභිබවා යමින් මිනිසා විසින් තමාගේ හෝ තම වර්ගයාගේ හෝ භූමියේ ස්වාමිත්වය ලබා ගැනීමට කටයුතු කිරීමය. මෙය යථාර්ථයට ප්‍රතිවිරුද්ධය. ඉස්ලාමීය සංකල්පයට අනුව යථාර්ථය පිටුදැකීම දූක පමණි. එය අවසන් ඵලය වේ. මෙකල අප දකින්නේ එය නොවේද ?

එමෙන්ම ඉස්ලාමීය දේව සංකල්පය තුළ දිනෙක සියළු කර්තව්‍යයන් අවසන මැවුම්කරුවා ඉදිරියේ නැගි සිට කළ හොඳ නොහොඳ පිළිබඳ පිලිතුරු සැපයීමට සිදූවන බව ගැබ්ව ඇත. මෙම චින්තනය සිත තුළ උපදින සෑම පාපකාරි ක්‍රියාවකටම වැට බදීයි. එමනිසා රහසින් හෝ ආලොක්යේදී හෝ අඳූරේදී හෝ මිනිසා පවින් වැලකි සිටියි. මිනිසා සදාචාර සම්පන්නව ගොඩ නැගීමට මේ හා සසැදෙන අන් ක්‍රමයක් නොමැත.

වංකභාවය හෝ සදාචාර සම්පන්න ක්‍රියාවලින් ප්‍රතිපත්තිමය හේතූන් හා අවස්ථාවන් මත බැහැර වීම මෙමගින් සිදූනොවේ. මෙම චින්තනයට අනුව ඊට අනුගත මිනිසාගේ පෞද්ගලික හා බාහිර ලෙසින් ජීවිතය බෙදී නොමැත. ඒ අනුව වංකභාවය, අශිෂ්ඨ බව, විනාශයට මූලික වන බව විශ්වාසය මගින්ම වටහා දී ඇත.

සදාචාරය යනු ආශ්‍රමයක ශ්‍රමණයන් විසින් හෝ ගුප්ත ධ්‍යාන වැඩීමෙන් සුරකින හෝ ලබාගත හැකි දෙයක් නොවන බව නබි (සල්) තුමාගේ ජීවිත දර්ශනය ඔස්සේ වටහා දී ඇත. එතුමා සියළු ක්ෂේත්‍රයන්හි සදාචාර සම්පන්නව ක්‍රියාකාරී වූවේය. මෙසේ නබි (සල්) තුමා ඔස්සේ පහළ කළ ඉස්ලාම් ධර්මය සදාචාරාත්මකව නොබිදිය හැකි පදනමක්, ස්ථාවර බවක් ලබා දෙයි.

ඒ අනුව පැහැදැලි දෘෂ්ඨියකින් බල කළ මේ සියළු උපද්‍රවයන් සඳහා යෝග්‍යතා සහිත සංකල්පය ඉස්ලාමීය සංකල්පය නොවේද ?

කවරෙකු හෝ මේ සංකල්පය පිළිබඳ විශ්වාසය තබන්නේ නම් ඔහු ලෝක මුස්ලිම් සහෝදරත්වයට එක් වේ. වර්ණය කුමක් වූවද, කුමන දේශයක කුමන දිශාවකට අයත් වූවද, කුමන භාෂාව උඡ්චාරණය කළද, ඔහු මේ මිහිමත හුස්ම ගන්නේ නම් එදවස නබි (සල්) තුමා සියල්ල නොතබා සහෝදරත්වයේ පවිත්‍ර දෑත් දිගු කළේය.

ඉස්ලාම් යනු භූගෝලීය පක්ෂපාතීත්වය, ජාති ආගම්, වර්ණ, භාෂාමය භේද, වැට කඩොළු, බාධා, අසමානතා ව්‍යාකූලතා රහිතව මිනිසා වෙත ආමන්ත්‍රණය කරන සර්ව සාධාරණක්‍රියාවෙන් ඔප්පු කළ හැකි ධර්මයකි.

එසේ හෙයින් වර්ණය, ජාතිය, කුලය, උපන් රටෙහි භූ විෂමතාවය, භාෂාව ආදී විවිධාකාර විෂමතාවන් හේතුවෙන් භේදවන වර්තමාන ලෝකයට, ඉන්ෂා අල්ලාහ්! සියළු අවිඳූ අදුරු දූරලා පොළොවට ඉහළ අහසේ සාමයේ රිදී රේඛාවන් අදින්නටත්, ලෝකය තුළ මිනිසා සමස්ථයක් ලෙස සලකා සහෝදරත්වයේ දෑත දිගු කරන්නටත්, විශ්වයේ ක්‍රියාවලියට සමගාමීව ඉදිරියට යන්නටත්, සිනාවේ සේද සේයාවන් අතර මනුෂ්‍යත්වයේ පැහැසර අරුණ දකින්නටත් , සත්‍ය ධර්මය මගින් මිනිසාට සාධනය කරන ලද නිදහසේ සංකල්පය… ඉපැරණි වූවද ආඥාවන් එලෙසම පවතින නොවෙනස්වූ එකම සර්ව බලධාරියාණන්ගේ සදාකාලික ධර්මය වූ “ඉස්ලාමය” නොවේද…?

Advertisements

About Islam Sinhalen

Islam is much more than a formal religion: it is an integral way of life.In many ways it is a more a determining factor in the experience of its followers than any other world religion. The Muslim ("One who submits") lives face to face with God at all times and will introduce no separation between his life and his religion, his politics and his faith. With its strong emphasis on the brotherhood of men cooperating to fulfill the will of God.

Posted on May 25, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: