“අවනතවීම හරහා ශාන්තිය – 1 කොටස”

                                               “අවනතවීම හරහා ශාන්තිය – 1 කොටස”
Image
ඉස්ලාම් දහම පිළිබද බොහෝ අය අර්ථ දක්වන්නේ එය “දෙවියන් නැමදීමේ මාර්ගයක්” ලෙසටය. එහෙත් සැබැවින්ම ඉස්ලාමය යනු අතිශය ස්වාභාවික වූ ජීවන මාර්ගයකි. සරල ජීවන ප්‍රතිපදාවකි. මෙම ප්‍රතිපදාවට අනුගත වන්නා මුස්ලිම්වරයෙකු වේ. මිනිසකු වුවද සත්ත්වයෙකු , ග්‍රහ වස්තූන් හෝ තාරකා වුවද අන් යමක් වුවද මෙම ප්‍රතිපදාවට අනුගත වන්නේ නම් එයද මෙයට අන්තර්ගතය. අභ්‍යන්තර හා බාහිර ශාන්තියකින් සිටීමට ඇති එකම මාර්ගය මෙය වේ.
ග්‍රහලෝක එයට නියමිත කක්ෂයේ ගමන් කරයි. ගස් වැල් ඒවාට සුවිශේෂී වූ ක්‍රමයකට වැඩෙයි. එහෙත් ‍මෙකී එකිනෙකට අනන්‍යය වූ ක්‍රමය එකී ද්‍රව්‍යයට කරදරකාරී වන්නේ නම් එහි ශාන්තියක් ඇති නොවේ. එම ක්‍රමවේදයන් එකී ද්‍රව්‍යයට කරදරකාරී වනවා යනු ඒ ක්‍රමවේදයන් දෙවියන්ගේ කැමැත්තට විරුද්ධ බවය. එනිසා මුස්ලිම්වරයා යනු තමාගේ කැමැත්ත අල්ලාහ්ගේ කැමැත්තට අවනත කිරීම තුළින් බාහිර හා අභ්‍යන්තර ශාන්තිය අත්කර ගන්නා තැනැත්තා වේ.

අල්ලාහ් අල් කුර්ආනයේ මෙසේ සදහන් කරයි.

“(මෙම අවනත වීමේ මාර්ගය වන) ඉස්ලාමය හැර, (කවර හෝ අන්‍ය) දහමක් අනුගමනය කරන්නෙකු වේද ඔහුගෙන් එය (දහම) කිසි විටෙක පිළිගනු නොලැබේ. තවද ඔහු පරලො‍වදී පරාජිතයින්ගෙන් කෙනෙක් වේ.” (සූරා ආල ඉම්රාන් : 85)

“විශ්වාසවන්තයිනි මුළුමනින්ම ඉස්ලාමයට පිවිසෙන්න. ෂෙයිතාන්ගේ පියවර අනුගමනය නොකරන්න. ඔහු නුඹලාගේ ප්‍රකට සතුරාය.” (සූරා බකරා : 208) “නියත වශයෙන්ම ප්‍රතික්ෂේප කල අයද ප්‍රතික්ෂේප කරන්නන් ලෙස මියගිය අයද ඔවුනට අල්ලාහ්ගේ ද මලක්වරුන්ගේද සකල මනුෂ්‍ය වර්ගයාගේද ශාපය ඇත.” (සූරා බකරා : 161)

මෙලෙස අල්ලාහ්ගේ කැමැත්තට අවනත වන ලෙස අල් කුර්ආනය ඔස්සේ අල්ලාහ් විසින් පැහැදිලිව දන්වා සිටී. එසේ අවනත වන්නේ කෙසේද යන්නද දන්වා සිටී. ස්වාභාව ධර්යේ නීතියට විරුද්ධ නොවන්නේ නම් හා අප එයටද ඉහළින් කටයුතු නොකරන්නේ නම් (මහුගේ අභිලාෂයන්ට හා කල්පනා ශක්තියට අනුව ක්‍රියා කිරීමෙන් වැලකී) ඔහුට අල්ලාහ්ගේ කැමැත්තට යටත්වූවෙකු විය හැක.

නියමිත වේලාවට අල්ලාහ්ගේ අණ ඉටු කරමින් අල්ලාහ් සමග සම්බන්ධතාව ගොඩනගා ගැනීමේ ගිවිසුම මත අල්ලාහ් විසින් අපට මෙලොව දිවිය ලබා දී ඇත. මෙලෙස මෙම ගිවිසුමෙහි අපගේ පාර්ශවයේ කටයුතු අප නියමාකාරව ඉටු කරන්නේද අල්ලාහ් ද මෙම ගිවිසුමෙහි අල්ලාහ්ට හිමි කොටස නිසි ලෙස පවත්වාගෙන යනු ඇත. සැබැවින්ම මෙකී ගිවිසුම කුමක්ද?

අල්ලාහ් අල් කුර්ආනයේ මෙසේ සදහන් කරයි.

“ ’ඇත්තෙන්ම මම ඔබලා සමගය’ යි අල්ලාහ් කීවේය. ඔබලා සලාත්හි නිරතව සකාත්දී මාගේ රසුල්වරයන් විශ්වාස කර ඔවුනට උදව් කර අල්ලාහ්ට හොද ණයක්ද දුනහොත් ඇත්තෙන්ම, මම ඔබලා වෙතින් ඔබලාගේ පාපයන් මකා දමන්නෙමි. තවද යටින් ගලා බසින ගංගාවන්ගෙන් යුත් ජන්නාවෙහි ඔබලා ඇතුළු කරවන්නෙමි. ඔබලාගෙන් යමෙක් මින් පසුද ප්‍රතික්ෂේප කරන්නේ නම් ඇත්තෙන්ම, ඔහු යහමගෙන් අයහපත් මාර්ගයෙහිය.” (සූරා මායිදා : 12)

 

“නුඹලාගේ මුහුණු නැගෙනහිර හෝ බස්නාහිර දෙසට හැරවීම (පමණක්) යහකම නොවේ. එහෙත් යහකම නම් අල්ලාහ් ගැනද අවසාන දිනය ගැනද මලක්වරු ගැනද ධර්ම ග්‍රන්ථ ගැනද නබිවරුන් ගැනද විශ්වාස කර ඔහු (අල්ලාහ්) කෙරෙහි වූ ඇල්ම නිසා දේපල නෑදෑයින්ටද අනාථයින්ටද දිළින්දන්ටද මගීන්ටද යාචකයින්ටද වහලුන් මුදවා ගැනීමටද වැය කර සලාත්හි නිරතව සකාත් ගෙවීමද වේ. තවද ඔවුහු පොරොන්දු වූ විට තම පොරොන්දු ඉටු කරන දුෂ්කරතාවන්හිදීද දිළිදු බවේදීද (සත්‍ය හා අසත්‍ය අතර ) සටනේදීද ඉවසිලිමත් වන්නෝ වෙති. තවද බිය බැතිමත් වූ අයද ඔවුහුමය.” (සූරා බකරා : 177)

අපගේ කැමැත්ත දෙවියන්ගේ කැමැත්තට යටත් කරන ලෙස අල්ලාහ් විසින් අපට නියම කරයි.

“ඔබගේ දෙවියන් එකම දෙවියෙක්ය. එහෙයින් ඔහුටම අවනත වන්න. බැගෑපත්ව අවනත වන්නන්ට ශුභාරංචිය දෙන්න.” (සූරා අල් හජ් : 34) “යම් කෙනෙක් දහමෙහි හැසිරෙමින් තම මුහුණ අල්ලාහ් වෙත අවනත කර ඉබ්රාහීම්ගේ මාර්ගය අනුගමනය කරන්නේද ඒ අයට වඩා මාර්ගයෙන් උසස් අය කවරහුද? අල්ලාහ් ඉබ්රාහීම් යහලුවෙකු ලෙස ගත්තේය.’ (සූරා අන්නිසා : 125)

මින් ඉදිරියට අප පරීක්ෂා කල යුතු වන්නේ අල්ලාහ්ගේ කැමැත්තට යටත්වීම ඔස්සේ අපගේ ගමන්මග වෙත කුමක් පැමිණෙන්නේද කුමක් අප‍ වෙතින් ඉවත්ව යන්නේද යන්න පිළිබදවය. මෙලොව දිවියේ ආකර්ෂණීය බව එයයි. මෙලොව දිවිය පිළිබද අල් කුර්ආනයේ මෙලෙස සදහන් වේ.

“කුමක්ද මෙලොව ජීවිතය, සෙල්ලමක්ද? විනෝද වීමක්ද? එසේ හෙයින් භක්තිවන්තයාට අන්තිම දින ඉතා හොදය. නුඹලා වටහා නොගන්නේද?” (සූරා අන්ආම් : 32) “කාෆිර් (ප්‍රතික්ෂේප කරන්නන්ට) ලෞකික ජීවිතය චිත්තාකර්ශන බවට පත් කරනු ලැබ ඇත. (එබැවින්) ඔවුහු විශ්වාසවන්තයින්ට සරදම් කරති. එහෙත් (අල්ලාහ්ට) අවනත වන අයගේ (තත්ත්වය) මළවුන් කෙරෙන් නැගිටුවන දිනයේ ඔවුනට වඩා ඉහළය. තවද අල්ලාහ් තමාට අභිමත වූ කවරෙකුට වුවද අප්‍රමාණ ලෙස (භෝග සම්පත්) පිරිනමයි.” (සූරා බකරා : 212)

“ඔවුන්ගේ මාර්ගය කෙළියක්වද විනෝදයක්වද ගත් අය හැර දමන්න. මෙලොව (සුලු) ජීවිතය ඔවුන් රැවටුවෝය. තමා සපයා ගත් දැය හේතුකොට ගෙන විනාශයට පත් නොවන පිණිස එයින් (අල් කුර්ආනයෙන්) නුඹ (මිනිසුනට) උපදෙස් දෙන්න. අල්ලාහ් හැර එයට ආරක්ෂකයෙක් හෝ උදව්කාරයෙක් හෝ නැත. සියළුම වන්දියෙන් වන්දි ගෙව්වත් එය භාර නොගනු ලැබේ. ඔහුමය ඔවුන් සපයාගත් දැය හේතුකොට ගෙන විනාශ කරනු ලබන්නෝ. ඔවුන් විශ්වාස නොකල නිසා ඔවුන්ට ලෝ දියෙන් පැන්ද වේදනීය දඩුවමද වේ. ” (සූරා අන්ආම් : 70)

“ඔවුහු ඔවුන්ගේ සත්‍ය මාර්ගය අනර්ථයකටද විනෝදයකටද ගත්තෝය. අධම වූ මෙලොව ජීවිතය ඔවුන් රැවැට්ටුවේය. අපගේ ආයාවන් ප්‍රතික්ෂේප කලාක් මෙන්ද ඔවුන්ගේ මෙදින හමුවීම ඔවුන් අමතක කලාක් මෙන්ද අද දින අපි ඔවුන් අමතක කරන්නෙමු.” (සූරා අල් අඅරාෆ් : 51)

මෙලෙස බලන කල මෙලොව දිවිය විනෝදවීමට හෝ ආකරෂණය කරගත යුතු හෝ වස්තුව රැස්කිරීමට හෝ නොවන අතර මෙලොව දිවියට එතරම් වටිනාකමක් හෝ හරයක්ද නොමැති බව පැහැදිලි වේ.
එසේනම්

“හරබර වන්නේ කුමක්ද? වටිනාකමක් ඇත්තේ කුමකටද? “

ඒ පිළිබද කතිකාවතට මීළග ලිපියෙන් මුල පුරමු. ඉන්ෂා අල්ලාහ්….

Advertisements

About Islam Sinhalen

Islam is much more than a formal religion: it is an integral way of life.In many ways it is a more a determining factor in the experience of its followers than any other world religion. The Muslim ("One who submits") lives face to face with God at all times and will introduce no separation between his life and his religion, his politics and his faith. With its strong emphasis on the brotherhood of men cooperating to fulfill the will of God.

Posted on December 28, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: